Banner

 

 

Jij of U gebruiken op je website?

2014-06-21

 

Het is beleefd om vreemden aan te spreken met U, zo heb ik dat van mijn ouders geleerd. Maar is dat nog wel van deze tijd? 
En dan sta ik voor het dilemma: Ga ik mijn website schrijven in de U- of de jij-vorm? (En dan bedoel ik niet de losse artikelen, die in de Administratieve en Grafische weetjes staan, maar de rest van mijn website.)

stem

Ik wil de bezoeker van de website niet tutoyeren, en wil beleefd zijn en blijven. Maar ik wil me ook één voelen met mijn site, laten zien wie ik ben. En eigenlijk ben ik geen U-zegger.

Wie is mijn doelgroep? Dat is de ondernemer, vaak nog een onbekende toekomstige relatie. "Praat alsof je met je klant aan tafel zit". Dan toon ik respect, en gebruik ik U als aanspreekvorm.

Uiteindelijk ben ik voor het beleefde gegaan, maar ik merk zelf dat ik toch telkens terugval in het je en jij. Dus ik denk dat ik toch alles maar weer ga wijzigen. Twijfel, twijfel.

Dus ... ik heb jullie hulp nodig. Maak je keuze en stem!

Let op! Per IP-adres kan maar 1x gestemd worden.

 

Stemmen kun je hier

 

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

 

 


 

 

Wilt u op de hoogte blijven van de vele TIPS én 
de digitale informatie ontvangen van DAG ? 
laat uw e-mailadres achter 
en 
ontvang de eerstvolgende e-Zine VooralleDAG